יום שני, 17 באוגוסט 2009

לא צריך אינסטלטור 5: חומרים לפתיחת סתימות

האמת היא שלפוסט הזה אפשר היה לתת את הכותרת "כן צריך אינסטלטור", כי בדוגמא שלנו הפעם ההמלצה דווקא נוגעת לסוג השטויות שאנשים עושים כשאין אינסטלטור בסביבה.

יש מקרים בהם לא תזדקקו לשירותי אינסטלטור כדי להתגבר על בעיות אינסטלציה קלות, אבל קל להתפתות ולחשוב שאתם כבר אינסטלטורים ולעשות שטויות שעלולות לעלות לכם ביוקר.

אחד מסוגי השטויות שאפשר לעשות הוא להשתמש בחומרים לפתיחת סתימות. אם תשימו לב, או תפשפשו בזכרונכם, תגלו שמעולם - או לעיתים נדירות ביותר - ראיתם אינסטלטורים משתמשים בחומרים כאלה. יש לכך סיבה פשוטה: התועלת שלהם לרוב קטנה ואילו הנזקים האפשריים גדולים.

קיימים שני סוגים של חומרים לפתיחת סתימות - חומרים מבוססי חומצה וחומרי בסיס מאכלים. שני הסוגים הם רעילים מאד ועלולים לגרום נזקים בריאותיים כאשר הם באים במגע עם העיניים, מערכת הנשימה או אפילו העור. הם יכולים להיות יעילים, בשימוש נכון, כדי לסלק משקעים מצנרת - אבל יש פתרונות טובים יותר ופחות מסוכנים. אינסטלטור טוב לא זקוק להם ולא יבזבז עליהם את הזמן.

בשימוש לא נכון - לא רק בגלל שלא קראתם את ההוראות על הבקבוק, אלא במקרה שבו מדובר בסתימה שלא ניתן לפתוח עם חומרים כאלה, ומדובר ברוב המקרים - אתם עלולים לגרום נזק רב. עליית המים המזוהמים בחומר יכולה לפגוע ברצפות, רהיטים ולמעשה כל דבר שבו ייגעו. השימוש בחומר גורם בדרך-כלל לפליטת גזים רעילים ברמה כזו או אחרת. גם פתיחת הסתימה, לבסוף, על-ידי אינסטלטור, תהיה מסובכת יותר בגלל השימוש בחומר.

בקיצור: אם יש לכם סתימה רצינית שלא נפתחת באמצעים הרגילים - הזמינו אינסטלטור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה