יום ראשון, 13 בספטמבר 2009

ללא אינסטלטור 7: זיהוי מוקדם של פיצוץ בצינור

פיצוץ בצינור הוא מסוג הדברים שאי אפשר להתמודד איתם ללא עזרת אינסטלטור, אבל גם כזה שלא פוטר אתכם מהתמודדות - גם אם אינסטלציה היא לא אחד מהתחביבים שלכם.

הדבר הראשון שחשוב להבין הוא שצינורות לא באמת "מתפוצצים". זה לא קורה בבת אחת אלא בהדרגה לאורך זמן רב. פיצוצי צינור בדרך-כלל מתרחשים כתוצאה מקורוזיה, שיכולה להיווצר משילוב של רטיבות פנימית (בתוך הצינור) וחיצונית (בקיר שסביבו). לעיתים קרובות הם מתרחשים בצינורות שמובילים מים חמים, שאז הלחץ על הצינור הוא גדול יותר ותהליך הקורוזיה מהיר יותר.

בשלב הראשון, חודשים לפני שתחשבו בכלל להזמין אינסטלטור, הצינור יתחיל להתפורר ולדלוף. יווצר חור זעיר שדרכו יצאו המים ויפגעו בצינור ובקיר. הסימנים הראשונים לפיצוץ צינור מתקרב, לא יהיו קשורים למים שנוזלים מהקיר או התקרה אלא להתנפחות צבע, היווצרות עובש וכדומה. אתם גם עשויים לגעת בקיר ולגלות שהוא לח או להבחין בשינוי בצבע.

אינסטלטור לרוב יזהה מייד שיש בעיה וצריך לפתוח את הקיר ולתקן את הצינור, אבל אלו אתם שצריכים להיות עירניים - לגלות את הסימנים המקדימים ולהזמין אינסטלטור מבעוד מועד.

אם החמצתם את הסימנים והתחילה נזילה, הדבר הראשון הוא לחפש את ה"שיבר", הברז המרכזי, ולסגור אותו כדי לצמצם את הנזק. הבהירו לאינסטלטור שמדובר בפיצוץ בצינור ובדקו מראש אם הוא יכול לבצע את התיקון במועד הרצוי לכם, משום שמדובר בתיקון מורכב שדורש לפחות שני ביקורים - אחד לפתיחת הקיר ותיקון הצינור ושני שבו החבר אינטסלטור יסגור את הקיר, יצבע, וכו'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה