יום שני, 8 ביוני 2009

מי רוצה להיות אינסטלטור 1

להיות אינסטלטור חובב לעת מצוא, ולפתור בעיות אינסטלציה קטנות בבית - זה סבבה. אבל מגיע הזמן שבו המציאות טופחת על פניכם: אתם לא באמת אינסטלטורים

מי מאתנו - הגברים לפחות - לא ניסה לפחות פעם בחייו להיות האינסטלטור של עצמו? יש כאלו שנכנעו אחרי הפעם הראשונה, או אחרי הכישלון הראשון, אבל רבים (כמו כותב שורות אלה, למשל), גילו שאפשר להתמודד עם בעיות אינסטלציה פשוטות בכוחות עצמם.

לא נזקקתי לשירותי אינסטלטור פעמים רבות מדי במהלך השנים האחרונות. סתימות פשוטות אני פותח לבד (ובעיקר מנסה למנוע את היווצרותן מלכתחילה). גם החלפה של ברז או מושב אסלה, תיקון ניאגרה וכיוצא באלו משימות אינסטלציה פשוטות, הם מסוג הדברים שכל מי שיש לו ידיים טובות ומעט ידע יכול לעשות.

החוכמה היא לעשות להפך - לדעת מתי לא לנסות להיות אינסטלטורים לרגע (או בעלי מקצוע חובבים מכל סוג אחר, לצורך העניין) אלא להזמין אינסטלטור רציני שיעשה את העבודה כמו שצריך. החוכמה היא לדעת לזהות מתי אינכם יכולים לפתור את הבעיה ואף עלולים לסבך את המצב.

לדוגמא, בדירה בה גרתי פעם הייתה בעיית אינסטלציה שחזרה על עצמה - מדי פעם התרחשה סתימה מעיקה במקלחת שמנעה מהמים להתנקז. אני, נהגתי לפמפם בפומפה, עד שנפתחה - והמשכתי בחיי.

באותם ימים ידעתי מעט מדי על אינסטלציה ולא הבנתי את הכלל מספר 1 (שנכון גם לתחומים אחרים): בעיית אינסטלציה שחוזרת על עצמה מרמזת על בעיה עמוקה יותר. בעיה כרונית - או סתימה כרונית, במקרה זה - עלולה להפוך יום אחד לבעיה טרמינלית.

המשך בפוסט הבא...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה