יום חמישי, 4 ביוני 2009

לא צריך אינסטלטור 4: פתיחת סתימה פשוטה

לא כל סתימה אפשר לפתוח בלי עזרת אינסטלטור וזה דבר שכדאי להבין ולהפנים. למעשה, גם אחרי שפתחתם סתימה - בדרך-כלל זה יהיה רעיון טוב להזמין אינסטלטור כדי שיבדוק את העבודה שלכם, יתקן או ישלים.

אז למה בכל זאת כדאי לנסות לפתוח את הסתימה לבד? זה פשוט: כדי שהמים יזרמו עד שיגיע האינסטלטור.

הזמן הנכון לזהות בעיית אינסטלציה בכלל, וסתימות באופן ספציפי, הוא לפני שהן הופכות ל"צרה". בדרך-כלל יש סימנים מקדימים, כמו בעבוע של המים, ניקוז איטי וכדומה. מערכת ביוב לרוב לא נסתמות בבת-אחת - זהו תהליך של שנים שבו צנרת מסתיידת ולכלוך נצבר. אינסטלטור טוב לא רק ימנע את הסתימה או יפתח אותה אחרי שהתרחשה אלא גם ינקה את הצנרת.

אבל כאמור, עד שאותו אינסטלטור יגיע, מומלץ לבצע פעולות מניעה ו/או לפתוח את הסתימה שנוצרה כבר. לשם כך יש להשתמש במכשיר הפרימיטיבי אך יעיל: פומפה. תוכלו לרכוש פומפה בכל חנות לחומרי בניין תמורת שקלים בודדים או קצת יותר. שימרו אותה לשעת הצורך.

שימוש יעיל בפומפה הוא משהו שכדאי לראות אותו בהתרחשותו לפחות פעם אחת, אבל גם בלי זה יש סיכוי טוב שתצליחו. הפומפה יוצרת וואקום ומשתמש בו כדי למשוך ולהזיז את הלכלוך שיצר את הסתימה ממקומו. כדי להשתמש בצורה יעילה מומלץ להניע את הפומפה מהאוויר ישירות לפתח הביוב ו"להדביק" אותה אליו, תוך כדי לכידת אוויר, ולהגיע למצב שהפומפה מכוסה מים.

עם כשאתם "מפמפמים" נשמע קול בעבוע מכיור או אמבטיה, זה אומר שנוצר "נתיב בריחה" לאוויר שאתם דוחפים. פתחו את הברז שלהם ותנו למים לזרום במשך 2-3 דקות. כשיצטברו מים בצנרת, הם ימנעו בריחה של האוויר ויגדילו את יעילות הפמפום. בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה